keskiviikko 20. helmikuuta 2013

Lohilevite

Eilen oltiin iltapalalla anoppilassa ja siellä tarjottiin lohilevitettä. Minä oon koukussa muihin telkkarin kokkiohjelmiin, kuten Top Cheffiin ja MasterCheffiin. No, niissä on niitä tunnista raaka-aine tehtäviä ja piti itellä kokeilla samaa, koska se anoppilan tahna oli kaupan tuoretiskiltä eikä siis valmista reseptiä ollu saatavilla. Minä tein siis summassa ja hyvää tuli: kannattaa kokeilla!

Graavilohitahna:

n. 200g graavilohta
1 purkki smetanaa
1 purkki kermaviilia
1 sipuli
ripaus suolaa

Paloittelin lohen ja laitoin sen Tupperwaren Speedy Cheffiin (Meeri, minä oon oikeasti alkanu käyttämään sitä!!!) ja pilkoin aika pieneksi sipulin kanssa. Sitten muut aineet ja sekaisin. Nautiskeltiin sitten sitä tuoreen ruisleivän kanssa.









Minä oon koukussa. Muffinsseihin. En onneksi niihin syötäviin vaan virkattuihin sellaisiin. Kuvaa sitten kun niitä alkaa olla pellillinen, mutta olipa Nella mielissään kun heräsi päikkäreiltä (nukkui muuten ulkona 3h) ja yksi muffinssi oli valmis. :) onneksi mulla on näitä pikkutyttöjä joille tehä kaikkea hömppää... :)

3 kommenttia:

  1. Hyvä Anne! Se Pikakokki on niin huippu ku sitä oppii käyttämään! Just noille pienille määrille kätevä.

    VastaaPoista
  2. No onneksi meillä on näitä tyttösiä, että voidaan tehdä vaaleanpunaista hömppää ihan kyllästymiseen asti. Kaikkihan on sallittua kun sanoo vaan "että lapselle teen.." :D Minäkin olen virkkaillut niitä muffinsseja joskus. Äiti teki suklaapalloja (niitä missä on kookoshiutaleita päällä), siis virkkasi, ne on aivan ihania. Ne ajattelin ottaa itelle sitten lasipurkkiin kunhan eivät enää leikissä ole mukana ;)

    VastaaPoista